Assen / Boerakker

Op 5 oktober is de GK Assen e.o, wijkgemeente ‘De Vaste Rots’, gestart met het beleggen van erediensten in het kerkgebouw van de GKv te Boerakker. Hoofdweg 70. De GKv in Boerakker wordt per 1 januari 2015 opgeheven.

Ruim 2/3 van de leden van de kerk te Assen wonen in de provincies Friesland en Groningen zodat op de zondagen veel moet worden gereisd. Ook zijn er broeders en zusters waarvoor de afstand tot Assen te ver is. Twee redenen waarom besloten is zondags op 2 plaatsen kerkdiensten te beleggen. In Assen en in Boerakker. De GK Assen e.o. blijft één gemeente. Het HA zal gezamenlijk op één locatie worden gevierd. Dat geld ook voor de diensten op kerkelijke feestdagen.

De Zuiderkerk in Assen waar de ‘Vaste Rots’ zondags samenkwam, is door de eigenaar, de PKN, verkocht. Met ingang van 12 oktober komt het Asser deel van de gemeente nu bijeen in een zaal van de Jozefkerk aan het Kerkplein 1 in Assen. Dit is tijdelijk. Er wordt omgezien naar een nieuwe locatie.

De kerkdiensten in Assen vangen aan om 13.00 uur en om 16.30 uur.

De kerkdiensten in Boerakker om 11.00 uur en 15.30 uur.

Met ingang van 1 januari 2015 beginnen de kerkdiensten in Boerakker om 10:00 uur en 14:00 uur